Friday, 26 August 2011

Hari Raye!

waa nk raye da...mcm ner persiapan raye..i pny persiapan raye sume da ok da.. tinggal beberapa hari lagi...baju da ad...pashmina pon da beli...waaa...pashmina..x boleh blaa...heheh taun ni i nk memberani kn diri memakai pashmina..hahaha..kete ibu muke i x kne..tp nk gak pakai..hehehe..taun ni kasot x bli..coz ari tu da beli 2 pasang kasot..heheh 
kuih raye pon da ok sume...5 jenis kuih yg dapat di buat hasil AIR TANGAN ibu dan nenek i..salah 1 ye ad gak yg i wat iaitu kuih corn flakes perisa strawberry..selalu org wat pakai coklat.. oleh keran mse pegi cari coklat, perisa coklat da x ad..yg tinggal strawberry... then ibu pon ckp:

IBU: sa mcm ner ni coklat abh..x jadi la nk buat..

I: alah bu kite pakai je lah coklat strawberry nie..mencube benda yg baru..mne ad irg wat lgi..heheh
IBU: sedap ke..nty x sedap bru tau..?


I: alah bu lom cube lom tau..kite try k...
IBU: ok la amik la 2...x Sedap ciap ko...
I: ok bu..


then td malam i pon mencube nasib...alhamdulillah..sedap and menjadi..hehehe..berwarne warni kuih taun nie..hehehe

kad raye taun ni i just get one from my beloved housemate mse sem 1 and 2..siti adawiyah...tau pon cik yah kite tu...heheh..then i pon da antar sume kad raye pde my besfrend...hope sempat la sampai coz lmbt lak la beli kad raye..huhuhu

so yg tinggal skng tok persiapan pagi raye..makanan..waa hari minggu yg penat nih..bnyk keje yg nk di lakukan...hope sempat la nk siap kn sume ye...mesti ibu msaka juadah yg membuka selera kami sekeluarge...heheheh...

ok di kesempatan ni gka i nk ucapkan selamat hari raya aidilfitri pade sume blogger yg ad nie.hope raye ni memberi kan anda seribu satu kenangan indah bersama family tersayang and insan yg tersayang...heheh

MAFF ZAHIR BATIN YE SEMUA..!

from me:

Thursday, 11 August 2011

no Idea..?

actually i x tau nk tulis ap in this entry...hehe..just this week i'm not in good mood...x tau la nape...myb banyak pikir kot...

now kt opis...at opis keje x banyak lak sejak 2 3 ari lalu...so mase i di habis kan dengan mendengar lagu..and ngok citer korea....

waa sejak bile i pandai ngok citer korea nie..huhuhuhu ni sume terpengaruh ngn kawan2 umah i dulu oyg selalu ngok citer korea...now i ngah follow citer PLAYFUL KISS...watak utama ye baek seung jo and heroinnye Oh ha ni...hahah now da tinggal 1 episod saje..hehehe....wat keje giler time boss x ad nie...nasib bek la dapat boss yang ok and sgt2 sporting...hahhahahah


time nie hani terjatuh coz die terpijak bola tennis..hahah sweet sgt tau...hehhe


time nie lak ha ni da luah kn segala ye pada BSJ tentang perasaan die, setelah 4 taun die tguu BSJ nie...akhir ye pada mlm tu gak BSJ ckp pd family die yg mereka nk kawin...waaa so sweet...heheeh

huh teringat balik...adooi this sunday  kne balik ke Bandar Penawar ku yg ku sayangi...haaahhh sempot....atas alasan coz nk bagi tau tentang pembayaran....hahha bab2 yang melibat kan hal2 kewangan nie membuat i jadi sempot...hahhaha....yelah da la kering pokai da poket nie....hope sangat x ad kene byar ap2...hahahha

sedar x sedar da masok minggu ke dua da kite sebagai umat islam menjalani ibadah puase...and setakat nie still g penoh..x ad cuti2 lagi.....even i ad gastrik yg msih di peringkat awl...msih bertahan lagi...cume bile kt opis...time2 ptg tu waa da ase mabok..kalah org pregnant.hahaha..and skarang gak lagu2 raye da berkumandang di stesen2 radio...begitu semangt nk raye...hehehhe....baju raye da bli dua pasang...hasil titik peluh saye...hahhaa..tp dua2 beli warne biru...heheh..

waa...ap pon harap raye nie rayer yg terindah sgt...cam raye2 yg lepas...hehheh

p/s: harap sgt dapat beraye dgn si die..:(